Analiza pierwiastkowa włosów

Co to jest analiza pierwiastkowa włosów?

Analiza pierwiastkowa włosów jest testem laboratoryjnym, który określa skład pierwiastków śladowych (potocznie zwanych mikroelementami) we włosach. Badacze dowiedli ponad wszelką wątpliwość, że zachodzi bliska zależność między poziomami pierwiastków we włosach i w narządach wewnętrznych. Włosy są zatem „dokumentacją” stanu wewnętrznego organizmu.

Analiza pierwiastkowa włosów

Jak zrobić badanie?

Włosy powinny być niefarbowane, minimum 4 tygodnie. Z potylicy (tylnej części głowy) wytnij przy skórze, kilkanaście kosmków włosów, z różnych miejsc, tak aby fryzura nie ucierpiała. Odetnij włosy 4-5 cm. od skóry głowy, resztę wyrzuć. W przypadku włosów krótkich, zgol maszynką w potylicy możliwie dużą ilość (długość badanych włosów nie ma znaczenia) W przypadku braku włosów, możesz zbadać paznokcie. Możliwie długie paznokcie utnij z rąk i nóg. Tak przygotowaną próbkę włóż do woreczka. Wydrukuj i wypełnij ankietę.

Przyślij włosy i ankietę w kopercie na adres:

Arkadia Klinika Dietetyki
Ul. Legionów 5/2
35-111 Rzeszów

Przy zakupie badania w wersji online (450 zł) wybierz opcję dostawy: odbiór osobisty (bez kosztów)

Przy zakupie badania z wynikiem drukowanym (465 zł) wybierz opcję dostawy: ruch lub paczkomat lub kurier.

Wynik otrzymasz pocztą email w czasie: do 4 tygodni.

Wybierając opcję Badanie + konsultacja, otrzymujesz:

– Interpretację z omówieniem wyniku, w gabinecie lub telefonicznie, do wyboru.

– Przygotowanie planu kuracji i suplementacji z wyceną w wersji zaleconej w APW lub w wersji zmniejszonej, w zależności od potrzeby.

Dodatkowy gratis:

– Darmową konsultację dietetyczną 1 raz w miesiącu, przez cały czas trwania programu kuracji. Oraz bieżącą analizę samopoczucia i korektę kuracji: diety, suplementacji i zabiegów, w razie potrzeby.

– Opieka dotyczy kuracji prowadzonych w gabinecie Arkadia, a konsultacje są przy każdorazowym zakupie programu suplementacji.

W przypadku zakupu suplementacji innej, lub gdzie indziej niż w Arkadii, dodatkowy gratis nie obowiązuje, a specjalista nie bierze żadnej odpowiedzialności za skuteczność terapii.

Ankieta do analizy pierwiastkowej włosów

Druk - Analiza pierwiastkowa włosów
wydrukuj, wypełnij, przyślij.

Badanie APW jest wygodną i niedrogą metodą oceny mineralnego stanu człowieka w:

• objawach klinicznych zespołu złego wchłaniania (zaburzeniach gastrologicznych, alergiach)
  • zaburzeniach regulacji gruczołów wydzielania wewnętrznego (zaburzenia hormonalne)
  • zaburzeniach neurologicznych
  • zaburzeniach dermatologicznych (łuszczyca, bielactwo, wypadanie włosów)
  • leczeniu otyłości
  • schorzeniach kostno-stawowych
  • profilaktyce
  • zaburzeniach kardiologicznych
  • zatruciach pierwiastkami toksycznymi
  • długotrwałym wysiłku fizycznym
  • rehabilitacji
  • planowaniu i przebiegu ciąży
  • stosowaniu właściwej diety i selektywnej suplementacji w celu zabezpieczenia organizmu przed wieloma chorobami

Przyczyny zachwiania równowagi pierwiastków w organizmie

Dieta. Niewłaściwa dieta oparta na chwilowej modzie. Nadmierne spożycie wysokooczyszczonych i przetworzonych produktów, alkoholu i tłuszczów.

Stres. Stres może spowodować usunięcie z organizmu wielu składników odżywczych, a jednocześnie obniżyć jego zdolność przyswajania.

Leki. Przyjmowane leki (na receptę lub bez) mogą uszczuplić zapasy pierwiastków w organizmie/lub podwyższyć poziomy metali toksycznych.

Zanieczyszczenie. Od wieku młodzieńczego po wiek dorosły przeciętna osoba jest nieustannie wystawiona na działanie różnorodnych źródeł metali toksycznych.

„Uzupełnienia” (suplementy) pokarmowe. Przyjmowane niewłaściwego „uzupełnienia” bądź jego nieodpowiedniej ilości może prowadzić do nadmiarów i/lub niedoborów pierwiastków w organizmie, tym samym przyczyniając się do zachwiania ich równowagi.

Dziedziczność. Skłonność do zaburzeń równowagi pierwiastków w organizmie, ich niedoborów i nadmiarów mogą być dziedziczone.

Czy wiesz, że…?

• Nadmierne spożycie pierwiastków może obniżyć korzystne działanie witaminy, na przykład:
  • Cynk może obniżyć korzystne działanie witaminy D,
  • Wapń może obniżyć korzystne działanie witaminy A.
  • Z drugiej strony nadmierne spożycie witamin może obniżyć korzystne działanie pierwiastków, na przykład:
  • Witamina C może obniżyć korzystne działanie miedzi,
  • Witamina D może przyczynić się do niedoboru magnezu.
  • Nadmierne spożycie żelaza może przyczynić się do wystąpienia takich objawów, jak: zapalenie stawów, wysokie ciśnienie tętnicze krwi, napięciowy ból głowy z zawrotami.
  • Nadmiar miedzi w organizmie wiązany jest z czołowymi bólami głowy (za oczami).
  • Nadmierne spożycie samego wapna może przyczynić się do osteoporozy, nadwagi i zmęczenia.
  • Metale toksyczne mogą wywołać trudności w nauce u dzieci, osłabienie pamięci i koncentracji.

Zalety analizy pierwiastkowej włosów

• Próbki włosów mogą być łatwo i bezboleśnie pobrane i wysyłane do laboratorium bez specjalnych wymagań dotyczących przesyłek pocztowych.
  • Zmiany długookresowe poziomów pierwiastków są łatwiej wykrywane we włosach niż we krwi.
  • Stężenie większości pierwiastków we włosach są dużo wyższe niż we krwi i innych tkankach – przez co są one łatwiej wykrywane.
  • Włosy dostarczają informacji o substancjach przechodzących do nich z krwi, jak również z otaczającego środowiska zewnętrznego.
  • Włosy są wybrane przez Światową Organizację Zdrowia i Agencję Ochrony Środowiska do oceny wpływu metali toksycznych na organizm człowieka.

Przykładowy wynik badania Analiza Pierwiastkowa Włosów

Dlaczego pierwiastki śladowe są tak ważne ?

Pierwiastki śladowe są niezbędne dla niezliczonych przemian zachodzących w organizmie w każdej fazie życia. Pierwiastki śladowe są ważniejsze niż witaminy, gdyż nie mogą być „wyprodukowane” przez żyjący organizm. Organizm może wytworzyć wiele witamin, ale nie może wytworzyć potrzebnych pierwiastków śladowych oraz często pozbyć się ich szkodliwych nadmiarów.

Analiza włosów a analiza krwi

We krwi również występują pierwiastki, które są transportowane do różnych komórek organizmu. Na podstawie analizy krwi nie można jednak stwierdzić jakie jest ich nagromadzenie w poszczególnych tkankach, gdzie są magazynowane. Stężenie pierwiastków we krwi może zmieniać się wraz ze zmianami emocjonalnymi, w zależności od pory dnia, w której pobierana jest krew bądź od posiłku spożytego przed jej pobraniem. Takiej zmienności nie obserwujemy w analizie włosów.

Przykłady

• Trzydzieści do czterdziestu dni po silnym oddziaływaniu ołowiu, jego podwyższony poziom w organizmie może być niewykrywalny we krwi w wyniku usunięcia tego metalu przez organizm z krwiobiegu, jako działanie obronne i przemieszczenie go do wątroby, kości, zębów i włosów, skąd stopniowo uwalniany nadal jednak zatruwa organizm.
  • Ubytek wapnia z organizmu może być bardzo zaawansowany, a groźna osteoporoza rozwija się bez żadnych dostrzegalnych zmian w poziomie wapnia we krwi.
  • Objawy niedoboru żelaza mogą występować na długo przed wykryciem jego niskiego poziomu we krwi.

Laboratorium pierwiastków śladowych:

• oferuje unikalne interpretacje pomocne w identyfikacji czynników wpływających na stan pacjenta, razem z wysoce wyspecjalizowanymi zaleceniami pokarmowymi daje program terapeutyczny, czyli sposób na przywrócenie równowagi biochemicznej i zmiejszenie oddziaływania metali toksycznych,
  • opracowało orginalny graficzny sposób prezentacji wyników, który dzięki przeskalowaniu i wykorzystaniu kolorów jest bardzo czytelny zarówno dla lekarza, jak i pacjenta,
  • potrzebuje do analizy zaledwie 0,3 g włosów, ich wycięcie nie deformuje fryzury (włosy farbowane – minimum miesięczny odrost),
  • oznacza aż 30 pierwiastków i 17 proporcji międzypierwiastkowych!
  • Wynik zawiera indywidualny 7 dniowy jadłospis wraz z przepisami oraz indywidualny program mineralny.

Dla osób spoza rejonu:

ABY WYKONAĆ BADANIE:

Zamów usługę w naszym sklepie

Próbkę włosów wraz z wypełnioną ankietą wyślij pocztą w kopercie.

W razie pytań wyślij email: biuro[małpa]arkadia-klinika.pl  lub zadzwoń 505 099 446

Wynik otrzymasz pocztą email w czasie: do 4 tygodni.

Po otrzymaniu i zapoznaniu się z wynikiem badania Analiza Pierwiastkowa Włosów, sugerujemy skorzystanie z konsultacji. Zamów tutaj .

Konsultacja odbędzie się przez Messenger lub telefon.