Prądy selektywne

PRĄDY SELEKTYWNE

Prądy selektywne, w zależności od rodzaju prądu i obszaru, na który są aplikowane wpływają bezpośrednio na:

• mięśnie prążkowane
  • mięśnie gładkie narządów wewnętrznych
  • na naczynia krwionośne i chłonne
  • na nerwy obwodowe
  • centralny układ nerwowy
  • układ wegetatywny.

Prądy selektywne stosowane na centralny układ nerwowy wpływają ogólnie na cały organizm. W przypadku stosowania ich na tkanki obwodowe działanie ich ograniczone jest głównie do obszaru przepływu prądu.

Największe zastosowanie w lecznictwie znalazły prądy PS działające pobudzająco na układ wegetatywny - parasympatyczny oraz prądy S działające pobudzająco na układ sympatyczny. Często mogą być też wykorzystywane prądy SVU, które działają skutecznie w leczeniu nietrzymania moczu.

Dla uzyskania oczekiwanych efektów leczniczych należy na ogół przeprowadzić 10 zabiegów trwających po 30 minut. Poprawa z reguły jest widoczna już po kilku zabiegach.

Dla uzyskania trwałych skutków terapeutycznych podana liczba zabiegów jest zwykle wystarczająca. Czasem, u chorujących od wielu lat, zachodzi potrzeba zwiększenia ich liczby. Najważniejsze jest działanie prądów selektywnych na układ wegetatywny, gdyż ten układ bezpośrednio lub pośrednio steruje wszystkimi czynnościami komórek, tkanek i narządów oraz całego organizmu.

Przyczyną wszystkich zaburzeń występujących w czynności układu wegetatywnego jest wadliwe zasilanie metabolizmu, powodujące w skutkach zaburzenia w polach elektromagnetycznych komórek, tkanek, narządów, czynności całego organizmu.

Oddziaływanie prądów selektywnych usuwa zaburzenia tych pól i porządkuje czynności układu wegetatywnego. Często skutki działania prądów selektywnych są trwałe i zabiegów nie trzeba powtarzać.

W porównaniu do innych metod leczenia prądy selektywne działające na układ wegetatywny wyróżniają się następującymi korzystnymi właściwościami:

1. Korzystny efekt leczniczy występuje u praktycznie każdego chorego. Jest to oczywiste, ponieważ każdy człowiek ma układ wegetatywny, którego czynności są zakłócone chorobą. Prądy selektywne usuwają te zakłócenia, co często jest równoznaczne z wyleczeniem.

2. Po serii zabiegów ich działanie utrzymuje się miesiące i lata.

3. Przy ich stosowaniu na centralny układ nerwowy mają działanie ogólne na cały organizm.

4. Przy ich stosowaniu na tkanki obwodowe działanie jest ograniczone do obszaru działania prądu.

5. Można je dawkować stosownie do potrzeb.

6. Umożliwiają skuteczne leczenie także w przypadkach, gdy u tego samego chorego występuje choroba z przewagą układu sympatycznego w jednym narządzie i choroba towarzysząca z przewagą układu parasympatycznego w innej okolicy ciała.

7. Pomagają w stawianiu prawidłowej diagnozy i stosowaniu skutecznego leczenia w przypadku schorzeń o podobnych objawach ale różnych przyczynach. (np. stany migrenowe).

Działanie lecznicze prądów selektywnych jest szybsze i skuteczniejsze oraz dłużej się utrzymuje w przypadku stosowania żywienia optymalnego. Na ogół jedna seria zabiegów wystarcza wówczas do wyleczenia choroby i nie występują jej nawroty. Efekty lecznicze utrzymują się w zależności od schorzenia, jego zaawansowania i sposobu odżywiania się pacjenta.

Bywają jednak choroby, przy których mimo stosowania żywienia optymalnego zabiegi trzeba powtarzać. Są to głównie choroby układu nerwowego. Należą do nich stwardnienie rozsiane, stwardnienie boczne zanikowe, porażenia lub niedowłady po udarach mózgowych, choroby przebiegające ze zwężeniem tętnic (zimne kończyny), choroby nerwów obwodowych połączone z upośledzeniem ukrwienia, gościec przewlekły.

Koszt zabiegu 30 minut, 60zł. Przy jednorazowym zakupie pakietu 10 zabiegów cena zabiegu 50 zł.                              Wskazana jest seria 10 zabiegów.

W niektórych zabiegach, skuteczność jest odczuwana już po 2-3 zabiegu, np. w przypadku nietrzymania moczu u kobiet.

prądy selektywne rzeszów

zabiegi prądy selektywne rzeszów