Omega 3 test

Omega 3 test – Organizm człowieka zbudowany jest z około 10 bilionów komórek. To od ich stanu zależy nasze zdrowie i samopoczucie. Kluczem do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki jest odpowiednia proporcja kwasów tłuszczowych.

Kwasy Omega 6 wykorzystujemy do walki z procesami chorobotwórczymi, ale zbyt duża ich ilość dostarczana z współczesną dietą powoduje przewlekły stan zapalny, który zamiast leczyć, zaczyna nam szkodzić. Rolę ich „wyłącznika” pełnią w organizmie Kwasy Omega 3, których z kolei „zjadamy” zbyt mało.

Sednem utrzymania równowagi jest zidentyfikowanie i dostarczanie takich dawek kwasów tłuszczowych, które zapewniają nam pełnię zdrowia.

WYNIKI OMEGA TESTU SĄ ISTOTNE PRZY OKREŚLANIU RYZYKA WYSTĄPIENIA NASTĘPUJĄCYCH SCHORZEŃ:

• Układu krążeniowo-naczyniowego oraz incydentów sercowo-naczyniowych
  • Nadwagi, otyłości i zespołu metabolicznego
  • Psychicznych i neurodegeneracyjnych – depresji (również tej poporodowej), schizofrenii, ADHD, choroby Alzheimer’a,  Parkinson’a, demencji
  • Przebiegających ze stanem zapalnym (autoimmunologicznych) – reumatoidalnego zapalenia stawów, trądziku, atopowego zapalenia skóry, cukrzycy typ 1, stwardnienia rozsianego
  • Stanów chronicznego zmęczenia (fizycznego i psychicznego), zaburzeń koncentracji i nastroju
  • Alergii

KTO POWINIEN ZROBIĆ BADANIE ?

Kobiety w ciąży odpowiednie stężenie kwasów omega-3 i 6   zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu, czy niskiej masy urodzeniowej dziecka. Utrzymanie równowagi pomiędzy kwasami omega-3 a 6 może chronić przyszłe mamy również przed wystąpieniem   depresji poporodowej.

Dla ciężarnej i jej dziecka, kluczowym elementem jest III trymestr, kiedy to najwięcej tych kwasów jest wykorzystywane do rozwoju mózgu i siatkówki oka.

Dzieci – do prawidłowego rozwoju mózgu niezbędne jest dostarczanie odpowiednich ilości kwasów wielonienasyconych, szczególnie kwasu DHA, który stanowi blisko 60% sumy wszystkich kwasów tłuszczowych budujących komórki nerwowe. Dzięki kwasom omega-3 dzieci dłużej są w stanie skupić uwagę i łatwiej uczą się nowych rzeczy. W badaniach wykazano, że dzieci matek, które miały wysokie stężenie omega-3 podczas ciąży, wykazywały się wyższymi zdolnościami intelektualnymi.
Osoby starsze – odpowiednie stężenie kwasów omega-3 chroni mózg przed starzeniem się. W badaniach stwierdzono, że osoby starsze spożywające kwasy omega-3 mają mniejsze ubytki tkanki mózgowej związane z procesami starzenia, co wiąże się z lepszymi zdolnościami poznawczymi tych osób. Odpowiednie stężenie kwasów omega-3 i 6 może łagodzić również objawy chorób neurodegeneracyjnych, demencji, a także zmniejszać ryzyko nagłych incydentów sercowych.
Sportowcy – na inny rodzaj stresu narażeni są sporowcy. Wysoki poziom aktywności fizycznej zwiększa poziom stanu zapalnego, co sprzyja występowaniu kontuzji oraz wydłuża czas regeneracji po wysiłku. Utrzymanie odpowiedniej proporcji kwasów tłuszczowych omega-3/6 przyczynia się do redukcji stanu zapalnego i przyspiesza proces regeneracji mięśni. Poprawia również funkcjonowanie komórek nerwowych, co jest kluczowe do utrzymania wysokiej koncentracji i szybkiego reagowania podczas wykonywania ćwiczeń.
Osoby narażone na przewlekły stres – przemęczenie, brak snu, zła dieta są to czynniki zmniejszające wydolność naszego organizmu. Brak równowagi pomiędzy kwasami omega-3 i 6 może sprzyjać powstawaniu utajonego stanu zapalnego, co w konsekwencji wpływa na nasze samopoczucie. Poprawa parametru stanu zapalnego ułatwi koncentrację, przywracając dobry nastrój i formę. Kwasy omega-3 poprawiają również wygląd i nawilżenie skóry, spowalniając proces starzenia.

WYKONANIE BADANIA

Do wykonania badania Omega Test wykorzystywana jest analiza suchej kropli krwi (ang. dried blood spots – DBS). Jest to nowoczesna metoda umożliwiająca określenie poziomu poszczególnych kwasów tłuszczowych we krwi u badanej osoby niezależnie od ich wieku. Samo badanie polega na nakłuciu opuszka palca jednorazowym nakłuwaczem i pobraniu 5 kropli krwi na specjalnie przygotowane bibułki.

Do analizy wykorzystane są czerwone krwinki, które najdokładniej odzwierciedlają aktualny stan zdrowia – spowodowane jest to ich długością życia, która średnio wynosi 120 dni.

Wynik badania przesyłany jest e-mail w ciągu ok. 3 tygodni.

OMEGA TEST ZDOBYŁ MIĘDZYNARODOWE REKOMENDACJE